top of page

לא קונה את זה בגרוש אחד


היום זה תשעה באב שבו צמים על חורבן בית המקדש אז אני אתעלם לרגע מהעובדה שיום זה מסמל געגועים לפולחן הפרימיטיבי הדוחה של הקרבנות שהיה קיים בבית המקדש פולחן שמבוסס על דם יש דברים אחרים שרציתי להתעכב עליהם

הצום הוא האמצעי לא המטרה בכול זאת אבוי לו לאדם שנקלע לבית כנסת ביום תענית לפי ההלכה אסור לו לעולות לתורה

אסור לו לעבור לפני התיבה (כלומר להיות חזן )וכאן יש צביעות קטנה אם אין שם משהו אחר ואם לא יעבור לפני התיבה יתבטלו מקדיש קדושה וברכו אז רשאי לעבור X לפני התיבה כלומר אתה

אם אתה לא צם אבל אם צריך אותך אז למה לא ואני שואל האם לא המטרה בזיכרון זה להטיב את מעשנו? ולהתנהג יותר טוב מהזולת אז למה כול ההלכות המפלות

היום ראיתי כתבה באתר חדשות 2 על זה שהביטוח הלאומי שסגור היום יען הביטוח הלאומי מאוד מכבד את המסורת "הקדושה " שלנו אז אותו ביטוח לאומי מתעלל לפי הכתבה בקשישים חלקם אפילו ניצולי שואה

ואני רוצה לסיים בפסוקים בזכריה לא באותו פסוק בזכריה ח ט שמצוטט כול הזמן כהקדמה להלכות 4 תעניות אלא לפסוקים אחרים שכלל לא נזכרים בתלמוד כי לחז"ל לא היה נוח אתם והפסוקים הם

אֱמֹר אֶל-כָּל-עַם הָאָרֶץ וְאֶל-הַכֹּהֲנִים לֵאמֹר כִּי-צַמְתֶּם וְסָפוֹד בַּחֲמִישִׁי וּבַשְּׁבִיעִי וְזֶה שִׁבְעִים שָׁנָה הֲצוֹם צַמְתֻּנִי אָנִי. וְכִי תֹאכְלוּ וְכִי תִשְׁתּוּ הֲלוֹא אַתֶּם הָאֹכְלִים וְאַתֶּם הַשֹּׁתִים

כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת לֵאמֹר מִשְׁפַּט אֱמֶת שְׁפֹטוּ וְחֶסֶד וְרַחֲמִים עֲשׂוּ אִישׁ אֶת-אָחִיו. וְאַלְמָנָה וְיָתוֹם גֵּר וְעָנִי אַל-תַּעֲשֹׁקוּ וְרָעַת אִיש אָחִיו אַל-תַּחְשְׁבוּ בִּלְבַבְכֶם

בפסוק הראשון אלוהים בעצם אומר אני לא צוויתי על הצומות האלא ולא אכפת לי

אם אתם צמים או לא

מה כן אכפת לאלוהים כמו שרשום הספוקים אחר כך שנתנהג יפה אחד עם השני

לכן כשאני רואה את כול ההלכות הנ"ל ואת את כול הרפש בציבור הדתי אני לא קונה את הצום והספדים בגרוש אחד


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page