top of page

הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובת חלק ד ואחרון


הפוסט הזה הוא הפוסט האחרון שמוקדש לסדרת הקולנוע כוכב הקופים שמתארת את נפילת האנושות והשתלשלות האירועים שהובלו לזה.

זה התחיל כזכור בניסוי האמתי וכן של דר' רודמן לרפא את מחלת האלצהיימר ונמשך בבגדה באימון של דריפוס וקובה.


כוכב הקופים מלחמה (באנגלית: War for the Planet of the Apes, בתרגום חופשי לעברית: המלחמה על כוכב הלכת של קופי אדם)

מתחיל שנתיים אחרי כוכב הקופים השחר והוא גם הקודר מבין השלושה


סיזר ושבטי הקופי באדם חיים במעבה היערות בעוד קולונל חסר רחמים ושאריות מצבא ארצות הברית שבפיקודו מנסים לצוד אותם. החיילים שנעזרים בקופי אדם נאמנים להם סופגים תבוסה וחלקם נשבים. בעוד סיזר בא לראות את השבויים, אנו מבינים שהקופים שמסייעים לבני האדם הם אלו שהיו נאמנים לקובה הם שנקראים

"חמורים" סיזר משחרר אותם ומעביר מסר של שלום לקולונל


בנו הגדול של סיזר חוזר ממשימת סיור ומספר לסיזר שמצא מפלט עבור הקופים: מקום במדבר שהוא מרוחק מבני האדם ובטוח עבור הקופים.

לאחר שהקולונל הורג את בנו ואישתו של מבין סיזר שאין להם זמן עד המתקפה הבאה ומורה לקופים לצאת באופן מיידי למסע לעבר אותו מפלט שמצא בנו. במקום להוביל אותם במסע מחליט סיזר לצאת ולנקום את מות אשתו ובנו ובו זמנית לעכב את החיילים ולאפשר לכל שאר הקופים מנוסה בטוחה אל המפלט. סיזר רצה להישאר לבד במשימתו הזו אך עוד 3 קופי אדם מתעקשים להישאר איתו ולסייע לו. קופי אדם אלו הם: רוקט (חברו הטוב של בנו ריבר), מוריס (האורנגאוטן, חברו הטוב של סיזר) וגורילה בשם לוקה. יחד הם מתחקים אחרי עקבות בני האדם ומגלים מבנה נטוש שבו נוכחות בני אדם. עם הגעתם לשם הם נתקלים בחייל והורגים אותו. במהלך סריקת המבנה אחרי עוד חיילים, הם מגלים במבנה ילדה שאינה מסוגלת לדבר. מוריס שמתחבר איתה לא מוכן להשאיר אותה לבד ומשכנע את סיזר לקחת אותה איתם


הפעם מצאתי קטע בתרגום לעברית

כאן מתחיל הקטע המעניין כי לילדה הזאת שאגב נקראת נובה (והיא המקבילה לנובה מסרט הראשון) יש שני הדברים שמעניינים הראשון הוא הסיבה לאובדן כושר הדיבור שלה זה יוסבר בהמשך והדבר השני שמעניין בא שהיא בעצם מבחן לסיזר ביחסו אדם האם הוא ייכנע לשנאה כמו קובה אגב במבחן הראשון הוא עומד בהצלחה חלקית הוא מסכים לקחת את נובה אבל דיי מסתייג ממנה כמו שראינו בסרטון. לאחר מספר "הרפתקאות "סיזר והחבורה ממשיכים בדרכם ומתצפתים מאנטנה ובעודם למעלה, אדם גונב מהסוסים שלהם משקפת ורובה. הם רודפים אחריו למבנה נטוש רק כדי לגלות שזה אינו אדם אלא קוף אדם . שנקרא "Bad Ape" (קוף רע) מדבר באופן שוטף אך אינו יודע שפת סימנים. סיזר והאחרים מבינים שאיננו אחד משלהם. הוא שונה מהם, חסר שיער ונראה שהוא סובל מהקור. "Bad Ape" הוא דמות המפיג הקומי אבל הוא הרבה יותר חשוב לסיפור ולסוף של הסרט ממה שרוב האנשים חושבים אז שימו את זה לתשומת לבכם.

בשיחה איתו מבין סיזר שהוא קוף מגן חיות שהווירוס שהשמיד את בני האדם יצר אצלו את אותו תהליך שנוצר אצל סיזר ושאר הקופי האדם (עליה באינטליגנציה, הפיכת עיניים לירוקות וכו') הוא מספר להם שידוע לו על בסיס דמוי מכלאה שבו מחזיקים קופים בשבי.



סיזר מקווה למצוא שם את הקולונל ומשכנע את "Bad Ape" להוביל את החבורה לשם. בעודם מתקרבים למקום, חיילים הסורקים מסביב מאתרים אותם ולפני שהקופים מנטרלים אותם הם מספיקים להרוג את הגורילה לוקה. סיזר לא רוצה להמשיך ולסכן את האחרים, הוא מורה למוריס ורוקט להצטרף אל שאר הקופים במסע למפלט, בעוד הוא יישאר ויתעמת עם הקולונל. הם נפרדים וסיזר ממשיך ומתקרב לבסיס אך נתפס על ידי החיילים ובעודו מוכנס למתקן כליאה הוא מבין שכל הקהילה שלו שברחו למקום המבטחים נלכדו על ידי החיילים ומוחזקים כעובדי כפייה, הבונים חומה להגנה על הבסיס של הקולונל. הוא מוצא בתוך הכלוב את הקופה לייק ואת בנו הצעיר קורנליוס.

בשיחה עם הקולונל סיזר מגלה את האמת המגיפה שהשמידה את רוב האנושות עברה מוטציה הגורמת לבני האדם הנותרים לאבד את יכולת הדיבור ולהפוך לפחות אינטליגנטים והדבר הזה לדעת הקולונל יגרום להכחדת האנושות לא פיזית אלא מנטלית ויהפוך את קופי האדם למין השולט בכ"הא (הקולונל לא טועה כי זה בדיוק מה שקורה)

הקולונל שבנו חלה במחלה, החליט על דעת עצמו להרוג את כל הנושאים את המוטציה(כנראה הוא רצה להרוג גם את נובה אבל משהו שיכול להיות אביה הציל אות ונמלט) וכך הפך למנהיג מיליציה אל מול שאר הצבא. למעשה הצבא שסיזר שיער שחובר לקולונל הוא צבא שמגיע על מנת לחסל אותו ואת הנאמנים לו. הקולונל התמקם בבסיס זה, שבו כל המחילות שבהר מלאות בתחמושת, על מנת להלחם בשאר הצבא.


בינתיים מוריס ורוקט שעקבו אחרי סיזר והבינו מה המצב, מוצאים דרך פנימה למכלאת הקופים על ידי הסתננות במנהרות תת קרקעיות.

נובה מתגנבת לתוך הבסיס ונותנת לסיזר הכלוי מים אוכל ואת הבובה שלה

בבוקר הקולונל מוצא את הבובה ולוקח אותה לעצמו

בשעה שקופי האדם בורחים מתחילה המתקפה סיזר פונה למגורי הקולונל כדי להרוג אותו, אך כשמוצא אותו הוא מגלה שקולונל נדבק במחלה כתוצאה ממגע מהבובה של נובה הוא כבר איבד את יכולתו לדבר. הקולונל הנואש מבקש מסיזר לירות בו אך סיזר מסרב ובסופו של דבר הקולונל מתאבד.

בעודו בורח החוצה כדי לחבור לשאר הקופי האדם סיזר נפצע על ידי אחד מהחיילים הנאמנים לקולונל. למרות הפציעה הקשה הוא מצליח באמצעות רימון שגנב לפוצץ מיכלית דלק שיוצרת תגובת שרשרת שמפוצצת את כל הבסיס על מחסני הנשק הענקיים החבויים בתוך ההר

הפיצוצים גורמים למופלת שלגים אדירה שקוברת את שתי הצבאות יחד עם כל מתקן הכליאה. סיזר כמו שאר הקופי הרדם ניצלים ממפולת השלגים בכך שהם מטפסים על העצים שבקרבת מקום. הקופים ממשיכים במסע במדבר ובסופו של דבר מגיעים לנווה מדבר שהוא המקום שאיתר עבורם ריבר שזה בעצם דיי סמלי הבן של סיזר מצא את המקום ואב הוליך את אנשיו לשם.

לקופי האדם אין עדיין את הידע הדרוש לרפא את סיזר אז הוא בכלל לא טורח להגיד להם על פציעתו, רק עם הגעתם לשם מבין מוריס שסיזר פצוע אנושות .

ובעודו גוסס מולו הוא מבטיח לסיזר שבנו הצעיר קורנליוס ידע מי הוא היה? ומה הוא עשה עבור הקופי האדם? סיזר מת בסופו של דבר.

אבל לסוף של הסרט יש עוד מספר משמעויות

זוכרים את"Bad Ape"הוא לא מהקהילה של זיסר הקשר כאן לסוף הוא שבכול המקום שהוירוס שנובה נואשת מתפשט הוא הופך קופי אדם לחכמים ואת בני האדם לפחות חכמים ולהיווצרות של עוד קהילות של קופי אדם עד למצב שטיילור פוגש אותם בעתיד. הסרט נגמר בצילום בקלוז אפ לשמיים כאלו בהמתנה לחללית של טיילור.

מעשיו של הקולונל שמונעים מהנקמה על מות בנו ומהאמונה שהוא עושה את המעשה הנכון כול אלה הובילו למפלתו ברגע הקריטי ביותר לפני התקפה כשחייליו

משוועים לעזרתו.

רודמן דריפוס והקולונל שלושתם כול אחד בדרכו פעלו להציל את האנושות.

שלושתם האמנו שהם עושים את הדבר הנכון, אבל הם , (בסיוע כמה נבלים כגון: דגלס ודדג'), גרמו למעשה להפלת האנושות

ולכדור הארץ, כוכב לכת שנשלט ע"י האדם להפוך לכוכב הקופים.

The Planet of the Apes


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page