top of page

הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות חלק ג


ועל בגידה באימון

בפוסט הזה אנחנו ממשכים לעקוב אחרי נפילת האנושות כפי שמתוארת בסדרת כוכב הקופים מי שלא קרא את חלק א וחלק ב מוזמן לעשות זאת עכשיו

כזכור כוכב הקופים המרד נגמר שוירוס ALZ-113 מתפשט בעולם וגורם למוות

כוכב הקופים השחר(באנגלית: Dawn of the planet of the apes בתרגום חופשי לעברית: השחר של כוכב הקופי האדם ) מתחיל בדיוק בנקודה הזאת הווירוס מתפשט והורג 98% מאוכלוסיית העולם.


כעשר שנים לאחר מכן קבוצה של ניצולים שמחוסנים נגד הנגיף ה ALZ-113

בהנהגת דרייפוס אדם כוחני, קשה עורף וקשוח ביותר (גארי אולדמן )מנסה להישתכםדרייפוס שולח את מלקולם(ג'ייסון קלארק) ואנשיו כדי להפעיל מחדש הגנרטור החשמל כך נתקלים בקופי אדם בראשותו של סיזר. מלקולם מנסה ליצור עמם קשר ידידותי אך נכשל וסיזר צועק עליהם ומבריח אותם מהאזור.

סיזר וקובה ביחד עם הקופי האדם מגיעים אל בני האדם כדי להזהיר אותם. סיזר מסביר שהקופי אדם לא רוצים מלחמה, אבל ילחמנו אם לא תהיה להם בררה ואחר כך מביט על מלקולם ואומר לו לא לחזור אל אזור קופי האדם.


מלקולם משכנע את דריפוס לשלוח אותו שוב אל קופי האדם כדי לשכנע את סיזר לתת לו רשות להפעיל מחדש את הגנרטור, אם כי לשניהם מטרות שונות בשימוש בחשמל מלקולם רוצה להשתמש בחשמל כדי ליצור מושבה שחיה בשלום עם מושבת קופי ואדם, ודריפוס רוצה להשתמש בחשמל כדי לאתר בני אדם נוספים שיעזורו לו במלחמה נגד הקופי האדם.

מלקולם אכן משכנע את סיזר לתת לו ולאנשיו לתקן את הגנרטור אבל מתנה את

הסכמתו בתנאי שהם לא יהיו חמושים .אבל אחד האנשים הקבוצה מועל באימון

ומביא אקדח ובכך מסכן את תינוקו של סיזר.


סיזר מגרש את בני האדם מלקולם מנסה להחזיר את האימון סיזר אומר לו שאימון שהופר לא ניתן להחזיר במהרה. אשתו של מלקולם אלי שהיא רופאה מנסה לעזור לאשתו של סיזר ומרפאת אותה. סיזר נותן ראשות מלקולם וחברתו להשאר עוד מספר ימים עד להשלמת הסכר שאכן הושלם והחשמל חוזר למושבת בני אדם

באותו פרק זמן קובה (בונובו אכזרי וחסר רחמים שנטר טינה לבני האנוש עוד בסרט הקודם ורוצה להרוג את כל בני האנוש כולם על מה שעשו לו) מגיע אל מושבת בני האדם בזמן שהם צוחקים ממנו הוא לוקח רובה ויורה בהם. אחר כך קובה יורה בחברו של מלקולם, קארבר והורג אותו, קובה מגיע אל הקופי האדם בוגד בסיזר ויורה בו ברובה של בני האדם, קובה משכנע את הקופי האדם בכך שמלקולם ואנשיו ירו בסיזר ומשתלט על הנהגת הקופים ומפנה את כל אמון הקופי האדם (כולל הבן ואשתו של סיזר) אליו. קובה מחליט שצריך לצאת למלחמה נגד בני האדם ומתנהג כדיקטטור בשליטתו על הקופי האדם לאחר מכן, בלילה קובה וצבאו מגיעים אל אזור בני האדם ונאבקים עמם ומצליחים לעקוף את דלתות השערים של בני האדם וקובה וצבאו מצליחים לבסוף לגבור עליהם, אחרי הקרב הגדול עם בני האדם, באותו לילה קובה לוכד את בני האנוש וכולא אותם . את הקופים שנאמנים לסיזר קובה כלא

באוטובוס של בני האדם.

מלקולם וחבריו בורחים ומצילים את סיזר הפצוע הם מבאים אותו לביתו הישן של סיזר


מלקולם וחבריו מביאים את הבן של סיזר אליו והוא מסביר לבנו שקובה בגד בו הוא שולח אותו לביא את הקופים שעדיין נאמנים לסיזר בשביל שיצטרפו אליו למרד נגד קובה סיזר מבריא וחייו ניצלים בנתיים סיזר מוצא מצלמת וידיו ישנה בה הוא נראה ביחד עם דר' רודמן כשמלקולם שאל את סיזר מי זה סיזר משיב לו שזה אדם טוב כמוך.

בנו של סיזר מצליח במשימתו סיזר והקופי האדם שנאמנים לו מתאחדים ומגיעים אל מגדל בני האדם שמשמש בתור המפקדה הראשית של קובה. סיזר מתייצב מול קובה ונאבק עמו, אחרי קרב אלים וקשה, קובה עומד ליפול מן המגדל, סיזר אומר לקובה שהוא אינו קוף אלא שהוא "מפלצת" ועוזב את ידו של קובה ובכך נותן לו ליפול אל מותו.

באותו זמן מלקולם מכוון רובה אל דרייפוס(שבינתיים הספיק לקרוא לעזרה של מה שנשאר מהצבא האמרקאי) הוא מנסה לשכנע את מלקולם שהקופי האדם עוד יבגדו בו ומפוצץ את המגדל בעזרת חומרי נפץ . הפיצוץ הורג את דרייפוס והמגדל קורס ונחרב. לאחר הקרב, סיזר ומלקולם משחררים את כל בני האדם. סיזר מודע לזה שעוד בני אדם יבואו למלחמה נגדם מבסיס בצפון כי דרייפוס קרא להם. סיזר אומר למלקולם ללכת מהאזור בשביל שלא יפגע. הסרט נגמר בכך שסיזר עומד מול הקופי האדם ששרדו את הקרב ומשתחווים אליו ומתייחסים אליו שוב פעם כמנהיגם

ומלקולם עוזב, כעד סיזר חייב להוביל את הקופים למלחמה נגד בני האדם.


לסיכום: אל תבגדו באימון גם בלי כוונה כי אימון שנפגע גם מתוך כוונות טובות קשה להשיב.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page